onsdag 7 september 2011

universitet

Dålig uppdatering, men den här gången har jag faktiskt något att berätta. Jag är nämligen världsbäst på matte och är anmäld till mitt livs första tentamen. Nej, okej, det första stämmer kanske inte riktigt, men bra är jag iaf ;) Eftersom jag läser kandidatprogrammet i Meteorologi kommer jag läsa två år med bara matte och fysik till att börja med. Om jag nu inte fullföljer planen att hoppa av till vintern och börja på läkarlinjen istället...
MEN som det är nu så har jag första tentan om en vecka och sen i princip en i veckan den här terminen. Kändes inte så bra förrän jag upptäckte att webbföreläsningarna är väldigt mycket begripligare än live-varianterna. I alla fall en av våra föreläsare är helt värdelös, kör på jättefort och dumförklarar alla som vågar ställa frågor när de inte förstår. Den andra tycker jag om, han skämtar och frågar alltid om vi förstår. Och när vi inte gör det får man inte en korkad kommentar, utan en sansad förtydligande förklaring. Universitetsmatten är lite skild från gymnasiematten så det uppskattas.

1 kommentar: