måndag 24 oktober 2011

bump

Varför sitter inte skyltar som denna uppe på Essingeleden? Det är två (?) små hårda asfaltsgupp i varje riktning som sträcker sig över hela körbanan. Jag kör den sträckan tur och retur kanske två gånger i veckan, och det är verkligen jätteobehagligt att köra över dessa. Helst skulle jag vilja sakta ner och köra över guppen i trettio eller så, men i och med att väldigt få ens kör i sjuttio så känns det inte riktigt genomförbart tyvärr. Fast guppen är kanske inte lika illa om man kör en nyare bil med bättre fjädring, det vet jag inte. De gånger jag har lånat pappas bilar har jag i och för sig inte tänkt på dem... Det är trots detta väldigt irriterande med dessa gupp när man kör en gammal volvo.
Fast Essingeleden är ändå inget drömställe direkt, folk kör som galningar; de susar fram, kör om både till höger och vänster m.m. Jag blir tokig.

2 kommentarer:

  1. har aldrig tänkt på dem. Så det är nog en fjädringsåldersfråga. Fint ord, förresten.

    SvaraRadera
  2. jag vet inte om de har varit där så länge heller, har inget minne av att de var där i början av terminen när vi började ta bilen till solna... min teori är att de har uppkommit efter (på grund av?) alla arbeten de gör där...

    SvaraRadera