torsdag 29 januari 2009

:S

Min biologilärare är seriöst jätteläskig. Till att börja med har hon jättestarka glasögon som får hennes ögon att bli gigantiska, men detta förstärker bara resten av alla skrämmande saker med G. På den förra lektionen fick vi veta att vi inte har rätt att gå och hämta något i skåpen, kolla något på datorerna (som är i korridorerna), prata med nån annan (vi håller på med ett grupparbete, så lite svårt att genomföra..) eller ens gå på toa! Kort sagt får vi inte lämna klassrummet - och om vi verkligen MÅSTE göra något så måste vi be om lov. Dessutom jämför hon oss och tycker att en viss grupp är mycket bättre än alla de andra bara för att de har gjort färdig en PowerPoint-presentation som ska redovisas först på onsdag eller fredag nästa vecka. Den del av klassen som inte var den "duktiga" delen fick därmed en utskällning för att inte alla var lika duktiga och snabba som den sjundedel av klassen som praktiskt taget är klara.
Just nu gör vi som sagt grupparbeten om etologi, ett område som vi inte har arbetat så mycket inom innan. G har bestämt att examinationen ska vara en 10-15 minuter lång muntlig redovisning som ska bedömas i både biologi och svenska. Det är en lååång redovisning, som vi har haft 2-3 veckor på oss att förbereda. 2-3 veckor låter som väldigt lång tid, men det har bara varit 5 lektioner än så länge + 1 imorgon.
Det blev långt det här, och jag vet inte om jag har skrivit det jag ville skriva.. Allt bara för att G skrämmer oss och hotar med att kommande uppdrag ska vara rena hemuppgifter. Idag fick vi veta att vi inte är den enda klassen (ja, hela, eller iaf i princip hela, klassen håller med) som tycker (och säger) exakt samma sak angående henne.
Usch usch usch, jag ser verkligen inte fram emot sista lektionen imorgon :I

Grattis till pappa också som fyller år idag :)

2 kommentarer:

  1. Stackars, jag tror att t o m såsen e en bättre lärare :( hmm, jag känner mig lite citerad i slutet x)

    SvaraRadera
  2. alla hatar G -.-
    jag tror du kan ha rätt i det ;)

    SvaraRadera