tisdag 26 februari 2013

Even if we're dancing all alone

På något sätt blev jag mer konservativ än katolska kyrkan. Varje gång jag läser något om att påven ska avgå blir jag upprörd. Påven har inte ett jobb man kan säga upp sig från! Det är ett jobb man har tills man dör. Det är ett jobb som innebär att man dör på kontoret. Eller ja, i den heliga stolen. Det borde väl vara minst lika viktigt att hålla på det som resten av deras traditioner. Nej, snarare borde de i Vatikanen få sparken för att de hittar på såna dumheter. Och så kommer han bli fortsatt kallad "ers eminens" och vad det nu mer var.
Ska påven få säga upp sig vill jag få hoppa hopprep på månen. Och göra en brasa i en månkrater på månens baksida. Med tändstickor!
...och bara för det fick jag "Det sitter en pojke på månen" i huvudet. Björn och Myran är med i musikvideon till den. Om någon är intresserad alltså.

1 kommentar:

  1. Men om han känner att han inte kan göra ett bra jobb längre, är det då inte bättre att lämna över till en vitalare förmåga?

    SvaraRadera