söndag 17 februari 2013

telefonförsäljare

- Hej det är Sara
(inget svar)
- Ehm, hallå?
- Ja, oj hej Sara, det här var xxxx från yyyy. Jag söker M****.
- Det finns ingen M**** på det här numret.
- Eh, okej.. E******* då?
- Nej, ingen E******* heller.
- E****** då?
- Nej, inte det heller.
- Johan då?
- Nej det finns ingen Johan här.
- Ajdå, då måste jag ha fått fel nummer.
- Ja, uppenbarligen. (börjar skratta)
- (skrattar)


Ibland är det roligt att retas med telefonförsäljare. Tråkigt nog för dem så tillhör de ju typ Sveriges mest ogillade yrkesgrupp, så jag kände inte för att tillägga "längre" i ett av svaren. Och av just den anledningen valde jag att censurera namnet. Varifrån Johan kom har jag dock ingen aning om, så han får vara som han är. Men det känns bättre att ha lite roligt åt dem än att vara otrevlig :) Inte för att någon med något av dessa namn finns på vårt nummer. Längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar