onsdag 30 november 2016

Adventskalendrarna är redo

Det är första december imorgon! Och det betyder att jag måste gå upp jättetidigt, för jag vill nämligen titta på första avsnittet av Selmas saga med Daniel innan han åker till jobbet. Dessutom har jag ordnat en liten överraskning till honom, nämligen varsin fin chokladkalender. För två år sedan hade jag senast en sån där äcklig 10-kronors variant med skräpchoklad (borde knappt få kallas choklad), sedan dess har jag velat ha något lite roligare. Förra året slog jag på stort och hade The Body Shops Ultimate kalender. Många fina produkter till mig, men några fick tomten skicka vidare för jag hinner inte göra åt allt. Har fortfarande kvar väldigt mycket och är lika glad fortfarande. Var otroligt sugen på att ha en sån i år igen men det kändes dumt både eftersom jag som sagt inte har gjort åt förra årets produkter och för att den är så dyr (800-1200 kronor beroende på variant). Daniel hade Lego StarWars kalendern förra året. I år tyckte jag han kunde testa Lego city, men vi avvaktar och ser om de sänker priset på den efter att december börjat. Visserligen har vi en "kalender" från Lego som vi fick med i årets jullegoinköp, som man bygger en sak dag 1 och sen tar isär dag 2 för att bygga något nytt osv ända till julafton. Vi får väl samsas om den. 
Så här fint är vårt kök nu. Stjärnan och ljusstaken har fått sällskap av jul-ananasen och en tomte, och dessutom har våra amaryllisar fått för sig att det är dags att börja blomma nu. Inte mig emot, det är så mysigt!
Daniels kalender från Lindt. Köpte den igår i Mall of Scandinavia i den underbara lilla Lindtbutiken. Denna innehåller lite blandade praliner, tomtar och Lindor-bollar. Själv gillar jag inte bollarna så jag fick hitta något annat till mig...
...och hittade denna skönhet!  Jag har haft en liten Valrhonaförälskelse sen vi var på vin och chokladprovning för två (?) år sen. Och så hittade jag denna! 23 provningsbitar i mörk och ljus choklad, plus en 70 grams chokladkaka på julafton. Lite dyr, 220 kronor plus frakt från Göteborg, men det är det nog värt! Långt billigare än förra årets kalender åtminstone, hehe. Och jäkla snabb frakt var det, beställde igår förmiddag och hämtade den för någon timme sen nere i centrum. Perfekt att den hann komma innan imorgon! 
Tänkte passa på att visa detta lilla söta par också. Hittade dem inne på Zara Home igår på MoS och de fick så klart följa med de med. De, precis som allt annat julpynt och diverse andra prydnadssaker som jag tror att katten gärna skulle leka lite oförsiktigt med, bor bakom glasluckan i bokhyllan. De är fina och juliga, men Catzilla når dem inte. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar