onsdag 31 december 2008

2008

Så mycket (och så lite) har förändrats under 2008.

För ett år sedan var jag singel, gick i 9n, gillade inte de flesta i klassen och hade nästan inga vänner utanför den. Jag isolerade mina innersta tankar och känslor på ett sätt jag inte riktigt gör längre. Jag har försökt öppna mig lite mer, och resultatet har blivit att personer som känt mig i några månader känner vissa sidor av mig bättre än vad de som känt mig flera år gör. Så många saker, både bra och dåliga, har inträffat men jag tänker inte skriva allt här.

En nystart var verkligen att börja gymnasiet. En ny skola med nya människor. Och nya resvägar utan alla dessa minnen.. jag kan visserligen fortfarande inte alltid åka förbi Mörby utan att tänka till på hur det hade kunnat bli, men det inträffar verkligen inte varje dag längre. Men tillbaka till skolan igen; det var en bra möjlighet att börja om på nytt. Inga förväntningar om hur man ska vara, hur man ska klä sig, vad man ska göra utanför skolan.. Bara en massa nya människor man inte vet vad man kan vänta sig att de ska säga eller göra. Det roliga är att NV1 är så bra egentligen.. Visst har det varit bråk ("Vi är inte en enda stor familj" bland annat) men sen vi blev tvugna att vara med HÄ hela tiden så har klassen blivit mer enad. Det är vi mot dem.

Dessutom är det så många bra personer i klassen. Roliga och snälla och fantastiska. Visserligen finns det negativa sidor och den hade säkert kunnat vara bättre, men det är svårt att se hur nu när det är så många bra saker med den.

Men, den är klart att det fanns bra saker innan den 18/8.

Senaste tiden när jag tänkt på hur det var förra hösten så har jag mest tänkt på tråkiga saker. Riccardo (som gick i min nuvarande skola)och Jonas (och den dagen på slöjden där jag var ensam, men Joanna som kom inspringandes hela tiden) bland annat. Kan faktiskt inte ens komma på något bra..

Slutet av nian kommer jag ihåg däremot. Constantia, volleybollen och balen.. Och när vi ägnade så mycket tid åt att försöka skriva en ny text till I'm Yours åt Mia, och sen aldrig kom på något.. Skolavslutningen när Danne började gråta..Ami också, men hon var på scenen då.

14/6.. Jag såg (träffade också sen iofs) Simon första gången, stod bara och var läskig utan att säga något.. Tills jag kom hem till Agnes alltså. En något misslyckad plan som ledde till en ny (ond) Agnes-plan. Som det tog 4½ månader för innan den lyckades.

Lite filmtittning på distans, sedan bio, promenader, samtal vid vattnet, shopping, skumma kommentarer av skumma människor..

Året avslutades med Agnes, Fredrik, Emil, Antonia och Simon :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar