lördag 20 december 2008

Martina Mygga^^

Martin fyllde år igår, så vi har 12-års kalas här nu. Jag och Martin + 7 vuxna, yippie -.-
"Jag är jätteglad!"säger han.. Kul för honom, men nyss var han väldigt uttråkad och tjatade på sin morbror om ett jättestort paket som han tydligen ska få. Vi (eller iaf de vuxna..) har suttit vid matbordet i ca 2h nu, och de kommer sitta där ett tag till. Än så länge har vi ätit förrätt med räkor (inte jag dårå), kalkon till huvudrätt och glass med spetsad frukt :O Snart blir det väl tårta (italiensk pralintårta och en frukttårta) och presentöppning. Och kaffe och kakor och säkert något mer...
Eller det är tydligen presentöppning nu, så jag ska springa nedför trappan ;)

---

Heh, Martin fick ett airhockey-spel typ.. det stora paketet alltså. Och det blev kaffe, hembakta pepparkakor, bullar och tårta....
Det enda man gör på dessa middagskalas är att äta och äta och äta. I minst 3h, och de flesta lämnar knappt matbordet under den här tiden :O Det blir så extremt tråkigt efter ett tag, och aldeles för mycket mat finns. Visst, det är oftast gott, men det går inte att äta så mycket när det är så mycket mat överallt :(
Dessutom fick jag bio-presentkort av Gun :D Jag har råd att gå på bio igen^^

2 kommentarer:

  1. haha ja, kalasen verkar gå ut på att äta så mycket som möjligt o:
    Jobbigt att behöva sitta där så länge :S skulle ju ha kunnat vara med och roat dig om mamma nu inte glömt tala om att det var kalas då, och jag hann beställa biobiljetter "/

    SvaraRadera
  2. Ja :O matkalas :/
    ja, synd att de aldrig berättar ngt i tid.. men jag och martin spelade ju sen, och datorn fanns där för mig ;)

    SvaraRadera