lördag 10 december 2016

Mer godis


Idag kom snön tillbaka! Jag och Daniel tog en promenad som slutade i snöbollskrig. Kul men kallt! 
Väl inne blev det julgodisverkstad igen, nu mitt julgodis - Saras julgodis i alla smaker. Det fina är att man kan göra dessa precis hur man vill. Smälta valfri choklad och blanda i valfria saker. I år blev det mjölkchoklad, tidigare har jag gjort även med mörk och vit choklad. Jag kom att tänka på att Marabous apelsinkrokant nog skulle funka utmärkt till dessa. Fyllningen eller vad man nu ska kalla den varierar från år till år efter vad jag känner för och vad som finns i skåpet. De första åren var det verkligen i alla smaker, för det var olika saker i de olika bitarna. Så avancerat orkar jag inte göra längre.
I år hällde jag i följande i den smälta chokladen: kokosflingor, hackad mandel, hackade cashewnötter, special K, popcorn, nachochips, daimkulor, nonstop. Kan ha glömt något... Jag ville inte ha i jordnötter eller minimarshmallows eftersom jag har gjort Rocky Road och inte vill att de ska vara så lika varandra. Russin sorterades bort för flera år sedan eftersom jag alltid blev så besviken när jag fick ett, tror inte riktigt att jag gillar den kombinationen. De flesta som blir bjudna på dessa blir ofta glatt överraskade över hur bra det funkar med nachos och popcorn i chokladen. Även giant corns passsar utmärkt, hade i såna förra året. Allt går att ha i, åtminstone om det passar med choklad (bara att testa att doppa eller äta tillsammans). Daimen är ny för i år och jag tror själv att de är en riktig lyckoträff!
Vi hann även svänga ihop en After Eight-kladdkaka som ska med till farfar imorgon. Så gott!
Med julgodis på stelning så har jag och katten tittat på Jul med Ernst på TV4 play. Så mysigt. Vardagsrummet tapetserade vi ju förra helgen, och igår kom tv och gardiner på plats, idag golvlister. Nästa vecka ska soffan komma! Som vi längtar! 
(Nej vi äger inget strykjärn än så ja, gardinerna är jätteskrynkliga. Tomten är underrättad om detta problem)
Myskissen! Han ville också krypa in under fårskinnet när vi tittade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar