söndag 11 december 2016

Skansens julmarknad

Helt otroligt, men i fredags lyckades jag övertala Daniel om att vi skulle göra en utflykt till Skansen idag. Så jag fick gå på deras julmarknad i år! Med snö och massa julkänsla, underbart.

Renarna vilar sig i form inför julafton.
Lokatterna tar det också lugnt.
Vargarna däremot var det lite mer fart på. Kul att se så mycket djur. Järvarna såg vi också, och älgen och en del andra. 
En värmande stund inne i Seglora kyrka med luciakonsert. Så fint.

Notera de nöjda småfåglarna uppe på kärven.

Lite smått och gott som fick komma med hem. Mest spännande är de hemliga julklapparna. Vi har ingen aning om vad som är i, så det blir lite extra kul att öppna dessa på julafton. Daniel valde den lilla som är förvånansvärt tung, och jag den stora (mest på grund av det himla fina omslagspappret).
Bottenupp nissar är just vad de verkar. Snapsglas som måste drickas ur eftersom de inte kan stå "rättvänt". De var så söta så de är numer adopterade av mig. Nu måste vi bara tajma in en snaps under julen, lättare sagt än gjort eftersom vi knappt kommer vara hemma. Får väl tjuvstarta den 23e.
Alkoholfri björnbärs- respektive hallonglögg. Vi fick provsmaka björnbärsglöggen och den var SÅ god! Smakade verkligen som en hyfsat osöt björnbärssaft med glöggkryddor. 
Stora julboken. Tror att jag har haft en sån här när jag var liten, men nu blev det en ny. Uppdaterad med moderna företeelser som julklappsspelet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar