torsdag 2 september 2010

tortyr

Åh, det ser så gott ut :o nu blev jag ju hungrig igen :(
Finns det nåt värre än att gå förbi en restaurang som det luktar jättegott ifrån? Nej, i alla fall inte när man är väldigt hungrig. Vilket jag var nyss. När jag gick förbi någon medelhavsrestaurang i bandhagen. Doften av grillat kött och typ klyftpotatis (eller pommes eller vad det nu var..) har aldrig luktat så gott och inbjudande. En liten pojke som beställde pannkakor till middag av sin far gjorde inte heller saken bättre.
Men nu, hemma, efter en banan och lite yoghurt så känns allt ljusare igen. Ja, jag vet att det snart borde vara middag och att jag kanske borde ha väntat på den, men efter en frukost vid tiotiden och ingen lunch, samt långa matte- och fysiklektioner och ett litet läkarbesök så kändes inte det som ett så bra alternativ. Inte idag i alla fall. Dessutom är fru matlagerska ute på villovägar (alltså, inte hemma) så jag har ingen som helst aning om när det blir mat.
Bortsett från denna lilla tortyrsession så har dagen varit bra, mycket har blivit gjort. Skivan är ombokad, större lokal och tidigare datum. Första intervjun till projektarbetet avklarat. Tiggning av formelsamling avklarad. Heheh :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar