torsdag 1 maj 2008

bil

Övningskörde bilen idag, första gången. Det var kul, men pappa gjorde så att bilen hoppade frammåt, och det var läskigt. Och lite roligt x)
Jag körde på en parkering vid mässan, och det var betongsaker runtom och mitt på den. De var läskiga, speciellt en (som råkade vara rakt fram ibland) som gjorde det läskigt att gasa. Fast när vi kom bort därifrån så visste jag hur mycket ratten behövde vridas, och då fick jag köra runtruntrunt betongsaken i mitten xD Alltså U-svängar åt vänster. Fick svänga lite åt höger, men mest åt vänster "/ Parkerade också jättefint (läs jättesnett) innan pappa fick ta ratten igen.
Men körningen gick bra, lite motorstopp får man väl räkna med :P Och kopplingen ska ner innan man gör nåt nytt, i alla fall innan man bromsar, startar, växlar.. Det har jag lärt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar