fredag 23 maj 2008

mys

Sov hos Agnes igår, det är en av våra traditioner. Alltså sov jag hos henne eftersom det var orientering idag. Och så åt vi chokladpudding, och drack samma sorts läsk som vi drack förra gången. Då när det sa PANG! och så var det läskfontän och blött och kladdigt av söt dricka. Men den här gången gick allt som det skulle med flaskan. Ingen wannabe-champagne-läsk.
Imorse missade vi bussen till Bergshamra, så vi kom lite sent till starten, fast ingen av niorna hade hunnit starta än ändå. Elva minuter efter första paret ut skulle vi iväg, och enligt kartan skulle vi ner till Edsviken. Och där var de första tre kontrollerna, längs en jättefin stig vid vattnet. Skog upp på ena sidan, och vatten på en andra. Värsta mys-stigen, där ska man gå i solnedgången med någon speciell..
Men i alla fall så var den här orienteringen den lättaste någonsin. Först följa stigen längs vattnet, och sen följa elljusspåret tills vi kom till målet. Där satt vi i gräset på en typ liten äng med blommande äppelträd och åt våra baguetter. De var egentligen också lite mysigt (på grund av äppelträden) men sen kom det en dum insekt i gräset som bara kröp allt närmare oss..

4 kommentarer:

  1. Älskar våran lilla "komma över" tradition :D
    "Någon speciell.." Jag kanske borde visa den där platsen för Fredrik dårå^^

    Den där insekten va så ondskefull, jag såg i hans ögan att han ville döda mig :'(

    SvaraRadera
  2. Klart att du borde visa den för mig sötis :'). Vi tre ska förtära chokladpudding som aldrig förr! Bläää jag som inte ens gillar chokladpudding :( varför gick jag med på denna självdestruktivitet? Blir nog bra ändå :D

    SvaraRadera
  3. Vi får se^^
    Aa, vi ska bli små tjockisar allihopa :D
    Vi får bestämma datum senare, Fredrik kmmer ju 13 men då e vi upptagna... xD så kanske 14 skulle vara bra?

    SvaraRadera
  4. Hahaha, vi ska äta chokladpudding ;) Det blir nog bra med den 14de :)
    Jag gillar också våra traditioner, vi får inte slua med dom sen. Träffas nån gång ibland iaf och äta chokladpuding..

    SvaraRadera