söndag 25 maj 2008

tantvakt

EN DAG PÅ DET GRÖNA var kul faktiskt. Anto tog med sig en kompis, och det var inte lika mycket folk som alla verkade tro att det skulle bli. Men vi gick och köpte fika och satte oss på gräset och pratade och lyssnade på musiken. Vi satt i gräset och drack varsin LOKA (jag - apelsin&havtorn, Anto - vildäpple, Evelina - hallon&citron)och åt mint-ballerinakex, apelsinkrokant (Mmmm..arabou) och de två åt nån sorts mango-godis. Musiken var lite blandad, både olika varianter på rock, och lite techno och synth och country. But we mostly liked MIKE! De var faktiskt bra, både själva musiken och sången. Det kan man inte säga om alla de andra banden.. 8-)
Vi satt där i några timmar och pratade, skrattade, fikade, fotade och fick fotbollar och över oss. Eller det var bara jag som fick bollen mig, men sen sköt killarna den över oss. Fast sen kom en av dem fram till oss och sa att det inte var någon fara..
Vid typ ½6-6 köpte vi spettade jordgubbar för 5kr/spettet, de var goda och svåra att både äta och ta kort på x)
7 började det bli för kallt för att sitta i gräset med typ sommarkläder, så vi pantade flaskorna och tog bussen hemmåt. Nere vid skolan där vi gick av stannade vi en stund, men sen gick vi hem till pappan och åt grillad mat och chokladpudding (mycket sånt nu, men den här gången var det ju inte enligt traditionen).
Sen på kvällen försökte vi kolla på MELODIFESTIVALEN, vilket inte gick så bra. Jag skyller det på en överdos av syre. Jaja, lite bilder finns på Antos blogg, kommer kanske upp några här senare. Men tro inte på allt hon skriver.. :@

2 kommentarer:

  1. Hehehe, nu har jag kommenterat! :D Nöjd? xD

    Men det var kul, och vi borde göra om det flera gånger i sommar! :D

    SvaraRadera
  2. Pep! fastnade i chokladen! Ha!

    Ska du inte skriva om dina senaste bilövningar då? När du körde i villaområde och tränade start i backe? När vi fick möte mitt i den branta kurvan? Osv... :)

    SvaraRadera