söndag 4 maj 2008

drivin' (läs bara om du verkligen vill)

Hahah!
Efter dansen idag åkte jag med mamma och körde lite. Tredje gången nu :D, och nu gick det MYCKET bättre än förra gången. Vi var på en ganska liten och smal asfalterad plan först, och jag körde fram, mamma vände, jag körde tillbaka, mamma vände..
Det stod en dum lastbil där också, och den ville vi ju inte köra in i. Sen efter en liten stund kom vi på att vi kunde testa lite på grusplanen på andra sidan huset, så mamma körde dit. Sen fick jag ta över ratten iggen och svängde runt några varv där. Sen bestämde mamma att vi skulle tillbaka till asfalten, även om det gick bra på gruset också. Då gjorde hon något lite läskigt och sa att jag skulle köra oss dit. På vägen
:O Men det gick också bra, och jag körde fram på asfalten som innan. När jag sen skulle ställa in allt så att mamma kunde vända bilen så blev jag istället tillsagd att lägga i backen...
Och vi åkte rakt fram och rakt tillbaka där på planen, och sen körde mamma oss därifrån.
Då trodde vi båda att vi var klara för dagen, men bakom Lidl fanns en ganska stor, och skapligt tom, parkeringsplats som jag kröp fram på ettan på. Parkerade också rakt och fint, enligt mamma till och med lagligt, med alla fyra hjulen innanför de vita linjerna. Sen körde jag lite mer slalom, och efter kanske en kvart eller så stod bilen framför Lidl och mamma fick köra oss hem igen
:D Totalt bara två motorstopp på hela tiden..

1 kommentar: