torsdag 12 juni 2008

bil

Ja, nu har mamma tjatat hur länge som helst på att jag ska skriva om att jag har kört och sånt, och nu har jag äntligen orkat/kunnat komma till datorn. Och eftersom det har gått typ en vecka så vet jag inte exakt vilken dag vi gjorde vad på men i alla fall.
Det vi gjorde var att köra, det kommer jag ihåg, och den första dagen (torsdagen?) körde jag med mamma bland annat från Bällsta hem. Alltså körde jag under järnvägen i en jättesmal tunnel, och sen på Main Street of Rickeby som iofs bara är en 30-väg. Och så parkerade jag här hemma framför garaget, med bil på höger sida och buskar, brevlådor och en annan bil till vänster och en mur bakom. Enligt mig så var det faktiska en ganska snygg parkering också. Det hoppas jag att grannen som kom gående höll med om x)
Sen så nästa gång vi körde, typ på lördagen, så körde vi runt lite och tränade backstart, parkering (backa in, backa ut, mellan släpvagn och gräsmatta, typ), och lite annat. Vi har små rundor som vi brukar träna på här i området, och vi var på nästan alla dessa och körde mellan dem. Så därför fick jag köra över järnvägen två gånger, och efter det körde jag i 50 på 50-väg på 4an.
Sen så körde jag med pappa på lite småvägar och lite större. Bland annat så fick jag köra på Gamla Huddingevägen och förbi Bandhagens T. Fast småvägarna var nästan jobbigare med buskar, parkerade bilar och barnkalas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar