onsdag 18 juni 2008

Gotland nu!

Nu är vi på Gotland och bor i ett vitt hus med lite konstiga tapeter. Jag fick rummet uppe på övervåningen så jag har hand om TVn. Den har faktiskt många fler bra kanaler än vi trodde, typ 3, 5, C+ x2 och de vanliga och några fler…
I eftermiddags cyklade jag och mamma ner till havet, som bara är 800 meter från vårt hus, och badade. Vi försökte få Kasper att bada, men han nöjde sig med att doppa huvudet och tassarna. Han tyckte kanske att det var för kallt, vilket det egentligen var. Men nu har jag i alla fall badat i havet i år. Burr! Annars har jag och K klättrat på raukar, cyklat lite, gått på upptäktsfärd i får hagar och runt den blå lagunen. Dit ska vi för övrigt cykla någon dag och bada, för vattnet där är nästan alltid varmt. Jag har också kört bilen 3 mil på de krokiga och smala 70-vägarna, fast jag höll som högst 60. Mamman var nöjd och bjöd mig på glass.
Mammas internet funkar lite ibland på vissa platser, men det går inte att lita på. Senare ikväll ska datorn därför få åka in till Fårösund och lägga ut inlägg och sådant. Nu skriver jag alltså i Word.. ”/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar