onsdag 11 juni 2008

swe

På nationaldagen jobbade jag och Anto inne i Kungsan och hjälpte till med en barntävling i värmen. Det bra var att det spelades musik typ hela dagen, vi fick mat och sånt gratis, och så fick vi ju betalt.
Sen dagen efter åkte jag med mamma till en sjö och badade. Vi försökte få ner K i vattnet, men han ville inte gå i. Fast han doppade faktiskt hela huvudet i jakten på kottar, förkolnat trä, sniglar och kaksmulor. Han är så söt ibland.
På måndagen hade vi typ picknick hemma hos Mia, och vi satt mest och pratade. Vi bakade också tårta, men blåbärstårtan smakade bara banan..
På tisdagen var det bal. Först fotografering, sen väntan i en timme på middagen. Den var ganska god: klyftpotatis med något kött och grönsaker.. Själva balen sen var bara tråk. Och jag gillade resultatet 2-0.
Sen idag var vi på Grönan, skolan betalade allt. Det var kul med typ allt. Lilla frittfall, kroppsvärmen, blåtåget, kärlekstunneln, bergochdalbanorna..och resten också då.
Sen fick jag skynda mig direkt hem, för vi skulle till Kinarestunanten och fira att jag och Anto hade slutat nian. Eller hon i alla fall då, men jag slutar imorgon. Vi fick friterad banan med glass till efterrätt x)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar