onsdag 14 oktober 2009

snö :'(

Tunnelbanans minuter är inte 60 sekunder.
De är antingen längre eller kortare, men inte 60 sekunder. Exempel: Igår när vi skulle till moskén stod det att det var 5 minuter tills Hagsätratåget skulle komma. 8 minuter senare kom det, ingenstans stod det att tåget egentligen var försenat eller nåt. Idag när jag skulle hem skulle Mörbytåget komma om 6 minuter. När jag gick genom spärrarna rullade det in vid perrongen, så självklart missade jag det. Nästa tåg kom då 4 minuter senare, så dessa 6 minuter stämde inte oavsett vilket tåg de syftade på.

---

Men, åkte hemifrån kvart över sju igår, hade historieprov, besökte moské, hade svenska och engelska, åt Lilla menyn till middag, såg Bananas på svenskan#2 och kom hem halv tio. Totalt 11½h skola, 14h skoldag. Plus att årets första snö (för mig iaf) föll när jag skulle till skolan. Sen igen på vägen hem. Och så blev jag ledsen när jag såg att det var vitt och att det snöade vid halv nio imorse,så jag bestämde mig för att jag inte orkade sminka mig idag. Första gången jag varit osminkad i skolan sen sjuan eller åttan. Woho :P

2 kommentarer:

  1. men... det är ju SL-minuter, ju.
    de lever i sin alldeles egen lilla tidsepok...

    SvaraRadera
  2. jotack, det har jag märkt. 8minuter = 14 SL-minuter.. idag iaf :O

    SvaraRadera