fredag 25 december 2009

GOD JUL!

Igår var det fullt upp (och ingen tillgång till dator för den delen) så det blev inget julinlägg då.
Var hos Ulla och Ove med pappas familj och firade jul. Matkalas på hög nivå: glögg + kakor, sill, strömming, gravad lax, skinka, köttbullar, prinskorv, lutfisk, ris a la malta med hjortronsylt, saffranskaka, småkakor, choklad, lila chips... och så så klart potatis, julmust (och annan läsk, och olika alkoholhaltiga saker för vissa) och en stor sallad med bland annat grapefrukt, apelsin och purjolök i.
Annars blev det Kalle, och en massa annat på tvn.. Vi hade lite tråkigt när alla vuxna satt och pratade i några timmar.. Men tillslut bev det julklappar, hehe. Hade fått en nalle, armband och halsband av Simon på morgonen, och av hans föräldrar fick jag ett presentkort, örhängen och ett halsband. På kvällen fick jag pengar, biokort, strumpor, blomma, kylningsgrej man ska ha under laptopen, nån skum chokladsak (har inte fattat vad det är eller vad man ska göra med den), kalender och en ny mobil :D Bilden är tagen med mobilkameran i HD-kvalitet :) tyvärr den enda bilden hitills som blivit bra, så jag är lite besviken på de 8.1 megapixlarna :O

6 kommentarer:

  1. Men den bilden var ju iallafall fin! ;)
    Är du säker på att man inte ska äta chokladsaken? :O
    Övningsköra med pappa nu?

    SvaraRadera
  2. Nej.. jag tror man ska ha den i mjölk så de blir typ varm choklad :s fast jag vet inte.. men de ser ut så på bilden :O
    Nej, det är mörkt nu :/
    Och du är dum som inte svarar när man ringer dig :(

    SvaraRadera
  3. Kan det vara sån choklad man har till chokladfondue, du minns sån vi åt hos Tina för länge sen?

    SvaraRadera
  4. jo, jag vet va du menar, men jag tror inte de e de :s men jag tar nog med den till dig så du kan få undersöka den då ;)

    SvaraRadera
  5. Man kan alltid ta med choklad till mej :D
    *Mmmmm*

    SvaraRadera
  6. Ajabaja, det är MIN choklad, du får inte äta den :o

    SvaraRadera