onsdag 16 april 2008

massa*

"/ Nu när de längsta ledigheterna är över har alla lärare fått för sig att vi inte har något att göra. Speciellt vi som inte nöjer oss med G eller VG. Vi får massa mycket att göra.
Vi har till exempel fått nästa arbetsområde i SO två veckor i förväg. Kalla Kriget. Och ska man ha MVG så måste man skriva en uppsats om kalla kriget, vilket innebär att jag har fått två häften om detta krig att göra tills den 29:de maj, plus att själva materialet är en massa tjock pappersbunt. Fast jag tänker nog bli klar med samhällsekonomin först..
Mia har samma uppfattning som Anna, och inför NP i matte nästa torsdag ska vi göra minst två häften för G-VG och helst ett till som är svårare för MVG. Det svårare är på typ 30 sidor och är som överkurs på de svåraste talen i vår vanliga mattebok. Bläää!

Men både idag och i måndags har vi slutat efter lunch :D I måndags utnyttjade jag lite av tiden till att åka in till stan, men sen åkte jag hem och pluggade till spanskprovet, som var igår. Idag hade vi bara engelska skrivdelen (NP) och sen matte tills vi slutade, och när jag kom hem åt jag nudlar och gjorde lite i MVG-matte-häftet. Tråk..

Massa, massa, massa..!
*massa = mycket (för dem som inte fattar det)

1 kommentar:

  1. Om "massa" - exempel:
    Alex Haley föddes 1921 i New York i Amerika. Han växte upp i Tennessee med sin familj. När han kommer till Amerika blir han slav hos en ”massa” John Wallers.

    Spännande bok, finns i bokhyllan här, rekommenderas!

    SvaraRadera