onsdag 30 april 2008

strut med gult

Tack för glassen, Fredrik! Så kan det (tydligen) gå om man spelar CS mot mig xD

Med skolan var vi på Husbybadet, och det var tråkigt. Fast mest av allt var det kallt. SEN åkte jag till stan. Och mötte A, J, F och E på trappan vid plattan. Det var kul att träffa de från Norr, fast det var mycket tyst. Och alla var delaktiga i tystnaden. Tyvärr.
Efter att F hade köpt två ”strutar med gult” så gick vi mot GamlaStan utan att veta vad vi skulle göra. Vi åkte därför till Skansen som E ville, fast alla var trötta så det blev långtråkigt efter en stund. På vägen tillbaka till Centralen somnade F på bussen.
Väl hemma somnade jag också, och det var delvis för att jag var så uttråkad. Senare, när jag vaknat, åt vi kolgrillade grillspett med ris ute, fast det började regna så efterrätten åts inne. Glass med grädde och maränger, och choklad- och nougatsås. Nougatsåsen smakade som mittendelen i Ballerinakakorna. Det var gott xD
Sen vid 8 var vi vid en eld i Enskede. När vi kom dit var det en massa småbarn med brinnande facklor som var läskiga, men framme vid elden slapp vi dem. Fast där var det istället en massa paraplyer som hotade att peta ut mina ögon istället. Det regnade ju fortfarande. Jag och Anto gick upp i en backe och tittade på alla människorna med sina paraplyer därifrån. Och så skrattade vi åt småbarnen som halkade och ramlade i backen, både på väg upp och ned. Lite senare var det två band, som bestod av femmor och några lite äldre. De var inte så bra, men det var gulligt att de ändå spelade inför så många främmande personer. Båda banden bestod av en elgitarr/sångare, bas och trummor. Den sista som spelade gitarren var duktig på det, men inte på att sjunga.
Det slutade bara med att jag var extremt uttråkad och blöt x(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar