måndag 30 november 2009

Oh, the jungle VIP

Jag tror det kommer bli en relativt lugn vecka. Imorn har vi kanske bara två lektioner (oavsett så har vi en mindre än normalt), på onsdag har vi bara en timme fysik, på torsdag bara historia (+ körlektion, men det räknas inte) och på fredag slutar vi 1340 istället för 1525 :) Plus att vi (vi=vi som är så duktiga att vi läser spanska) idag bara behövde vara på svenskan i 10 minuter för att istället få gå och göra vårat spanskaprov. Och dessutom sluta 2 timmar tidigare än planerat. Väldigt trevligt^^
Nu ska jag äta hemgjorda pepparkakor och plugga historia, hej hopp :P

5 kommentarer:

  1. Jag läste angående färgen på adventsljus att man i
    Sverige har vita ljus (möjligen röda)
    Tyskland har röda ljus
    Norge har lila ljus

    På tal om bilden, alltså. ;)

    SvaraRadera
  2. Norges ljus lät mysiga, men inte så juligt tyvärr :O

    SvaraRadera
  3. Den liturgiska färgen för advent är lila har jag fått mig förklarat (tänk prästens kläder)

    SvaraRadera
  4. okeej...? jag trodde det var påven som hade lila kläder :s och eftersom luther va emot påven så.. :s

    SvaraRadera
  5. prästfärgerna varierar beroende på kyrkans högtider. hellila har de nog inte, men den där halsduken (vad den nu heter) och lite annat kan nog byta färg allt eftersom...

    SvaraRadera