måndag 11 februari 2008

Choklad-sockerkaks kaka

Sitter och äter choklad-sockerkakssmet vid tangentbordet. När jag kom hem fråm skolan hade jag lust att göra sockerkaka eller kladdkaka och det blev en liten blandning. Det är en vanlig sockerkaka med 4 ½ matsked kakao och ungefär 4 matskedar vatten, och det är inte enligt något recept som jag har i alla fall. Om själva kakan blev god kan jag återkomma till senare när den är klar och jag har smakat på den, men smeten var mycket delikat (hahah =P).

Var ute på promenad med Kasper (och mamma) och vi hittade lite videung som nu står på köksbordet och ser ensamma ut. Tur att de inte ska bli uppätna, för då skulle de väl antagligen skaka av rädsla och göra sitt bästa för att försöka hoppa ur vasen. Det räcker med att köttfärsen ska ätas upp i form av köttfärssås, men det vet den inte ännu. Hoppas den inte får veta det heller :O.

Nu ska jag jobba lite med min VG/MVG-uppsats om I- och U-länder :( och sen måste jag plugga in lite spanska glosor tills i morgon, för annars vet man aldrig hur det blir med MVG:na ;D

2 kommentarer:

  1. Det blev förresten inte kötfärssås, utan hamburgare. Köttfärsen hade anledning att vara rädd :)

    SvaraRadera
  2. Men spanskan gick ju bra iallafall ;)

    SvaraRadera