söndag 17 februari 2008

snurresprätt åt en plätt

Fick bara sova 7 ½ timme inatt, mamma väckte mig halv 10 ;(. Men jag fick pannkakor till frukost(stekte med tre stekpannor samtidigt :O), och blev sen uttvingad i skogen.
Vi gick i nån millitärisk tunnel från innan första världskriget, som var upplyst av gravljus. Längs väggarna var det små gluggar som man antagligen kunde sticka ut gevärspipan genom under kriget. Det luktade svavel eller något annat, liknande som mamma sa kom från ljusen. Jag tror inte riktigt på den förklaringen...

Dansen: Rumba! Grundsteg, fan + hockeystick x2, spiral + hockeystick x2, tre-stegs-snurr (1 ½ varv totalt) x2 = Snurrigt! Men det gick ganska bra, ingen ramlade :)

När jag kom hem blev jag tvungen att skriva önskelista till min födelsedag åt pappa. Det räcker inte med att man säger allt 3 gånger, utan man måste skriva ner det på papper för att det ska komma in i hans huvud. Jag har dålig fantasi just nu (den flög nog ut i nån av snurrarna) så just nu består listan av en stereo och 6 skivor. Det blir nog påfyllning snart...

---

Snubbel-trubbel med snubbeltråd för tungan! Dajm it!!

2 kommentarer:

  1. Du blev inte tvingad alls, men det är nyttigt för barn och hundar att komma ut i skogen. :D
    Förresten fick du en stor puss av Kasper efter att han ätit hästskit, har du glömt det? :O
    Vadan Gotland?
    Ser du Wallander på fyran?

    SvaraRadera