lördag 29 mars 2008

Kära återseenden

Mötte Anto inne i stan vid 12 idag, första gången vi träffas på det här lovet. Vi började med att gå till Bengans (med intitt på Carlings som vanligt) men när vi kom dit var det hur lång kö som helst utanför. Vi visste inte vad som var på gång där nu, men antog att det var signering eller något liknande. När vi kom närmare såg vi att det var SimplePlan som hade signering, men efter en lååång stunds velande bestämde vi oss för att det inte var värt att köa i typ jätte lång tid för deras atografer. Men jag såg i alla fall en av dem, jag tror det var Sebastien, men jag är inte säker alls. Sen fick jag två (av mina fem =D) presenter av Anto och de visade sig vara en nagelsax på nyckelring och en Fightstar singel.
Sen gick vi till PressStop, men det fanns inga roliga tidningar, så vi gick tillbaka, förbi plattan och bort till Kungsträdgården. Där i närheten köpte vi varsin Cornetto Citron (tack GB, för favoritglassen som kom tillbaka) som vi åt sittandes på en bänk ute i kylan. Eller det var ju ganska varmt idag, men mycket för kallt för glass xD
Sen spårvagn, linje 7, till Waldemarsudde där vi gick ganska länge. På vägen retade vi varandra (och oss själva) för vår fina svenska. Meningar som "Ankarna går på isen" och "Peronger (peränger) för båtar som går på vatten" bland annat. Sen tog vi buss 69 tillbaka till civilisationen och åt sen lunch på BurgerKing.
Köpte en film på MegaStore, men sen var klockan 5 och våra mammor ringde och frågade var vi var. De tror tydligen att vi är så pass små att vi inte kan vara ute på stan själva efter klockan 5.
Hömpf...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar