lördag 22 mars 2008

Påsk..

Jaha, då var det påskafton igen. Dagen då inget egentligen hände, Jesus låg tydligen bara i sin grav. (Var tvungen att kolla det där på Wikipedia, jag kom bara ihåg "på tredje dagen återuppstånden" och lite mer, men inget om just idag...)
Men vad som än hände för alla dessa år sedan så letade jag och lilla M påskägg imorse. Så vi har nu varsitt överfullt (=D) påskägg och varsin 150 grams chokladpåskhare. Trevligt, trevligt. Och sen så färglade jag Ior xD
Klockan 4 kommer alla gästerna, och då blir det nog ännu mera godis. Så jag måste nog snart gå och göra mig i ordning, jag vill ju inte vara osminkad då.. :O
Och jag tycker faktiskt att det är elakt att det är helt vitt den 22 mars. Jag vet att jag tjatar om snön, men den är så tråkig och kall och aldeles..förfärlig.

1 kommentar: