torsdag 6 mars 2008

*stolt* :D

Hahahhahaha! Har skurit rå kyckling för första gången idag! :D Den var tinad, och klibbig :S (buww!) men det gick rätt så bra faktiskt. Jag stod och stirrade på kycklingpåsen i några minuter innan jag stack in handen, och det var ungefär lika äcklig känsla som jag trodde. Fast sen så klarade jag ju att skära den i småbitar och göra soppa på dem. Jag gjorde nudelsoppa med kyckling, och den blev god, om man gillar stark mat. Det var ganska mycket skrattpeppar i den. (Cayennepeppar, ordet från Rhodos) *stolt!*

Hade hemkunskapsprov imorse, första lektionen.. Tror det gick ganska bra, men första gången någonsin som jag har haft hemkunskap i en fysiksal. Sprang sen till bussen hem i mina klackskor, men missade den. Oartiga, försenade tåg! Grrr..!
Anto trummar så att taket lyfter, provar sin nya splash (eller nåt), och jag måste göra matten innan Private Practise börjar. Men jag har över 1 ½ timme på mig.

Hostar fortfarande, men hade tagit 2 noskapin redan vid lunch, så jag fick lov att hosta halva dagen, för sömnen får lov att gå före. Man får ju bara ta tre per dag. Hömpf.. Har kommit på (det gjorde jag redan förra gången jag var tvungen att äta noskapin) att effekten försvinner så fort man har hostat efter att en ½-1 timme har gått. Då är inte "hostcentrum" i hjärnan så drogat längre, och det kommer ihåg att man kan hosta och hur man gör.
Buww, host, host..
I Can't Hear the Music, bara dunkandet i mitt huvud som kommer från ett visst trumset. Grrr..!

Äh! MSN la av. Bara POFF! liksom. :(

4 kommentarer:

  1. Men vad bra, då kan du bjuda oss på allehanda kycklingrätter framöver! Ta lite cayennepeppar först, så skrattar du hela tiden du lagar mat...

    Du kan nog ta en extra noskapin om det kniper, men inte fler än fyra, kanske.

    SvaraRadera
  2. Du äter ju inte nudlar, och jag brukar ju göra kycklingen i kokossås hos dig med. Bläää på dig!

    SvaraRadera
  3. Pfst, inte har du skurit nån kyckling här. Men nu kan du ju... :D

    SvaraRadera
  4. FÖRLÅT för mitt trummande xD

    *oskyldig blick*

    SvaraRadera